måndag 26 april 2010

Santos

Okej. De är kanske lite väl kaxiga. Neymar, Robinho (yes! tillbaka i Brasiliansk fotboll efter bänksittande i Manchester City), Paulo Henrique Ganso och de andra. Men spela fotboll kan de. Sao Paolos överlägset bästa lag, ja, hela Brasiliens, heter Santos. Grabbarna spelar som det var på låtsas. Resultat under 3 mål hör till ovanligheterna. Om något år kommer hela fotbollsvärlden hört talas om några av klubbens spelare. Okej, ingen ovanlighet för Brasilianska lag - men ändå. Känns lite koolt att "förutspå" det.

Neymar, nyss fyllda 18, är mästerskapets sensation. Lätt som en fjäder, målsäker som få. Hoppas han bevarar skallen på plats bara. Paulo Henrique är passaren. Ligger bakom de flesta chanserna och målen.  Lär bli Brasiliens nye innermittfältare och lagkapten.

Gooooooooooooooool!

4 kommentarer:

  1. Själv är jag överlycklig att mitt hockeylag tog SM-GULD i lördags! :) HV71 från Jönköping :) Har du varit i Jönköping nån gång David? Med tanke på att vi klassas som "Svergies Jerusalem" hehe

    SvaraRadera
  2. Haha. Grattis till SM-guldet. Synd att det inte blev FBK. Men. Vi börjar bli alldeles för vana att vinna så det går väl bra.

    Ja. Jag har varit där. Vi bodde i "Smauland" i flera år faktiskt. Det var dock ingen pilgrimsfärd som förde mig till Sveriges Jerusalem. Även om utsikten är himmelsk däromkring. Nästan i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Tacktack :) Haha FBK har gått ner sig totalt. De hade typ helt nytt lag i år. Om man skulle räkna målen när HV mötte FBK i grundserien så vann vi med 26-1 eller nåt sånt hehe, ren utklassning :P

    Jasså :O Jag trodde du va från Åmål? "Du är ett homo, kom till Åmål (åmål) o du står, med skägget i brevlådan, som Promoe, när han hämtar posten" ;)
    Vilken stad i Småland har du bott i? :)
    F** va stolt jag blir att världens bästa rappare är uppvuxen i mina trakter! :D

    Skrev en snabb liten text idag:

    "Det fanns en gång, en rappare som/
    var över alla andras huvven som ett parasol/
    Han hamna dock, i Guds händer/
    och lämna allt bakom sig, som strultjejer/
    Har väntat sjukt länge, på en återvändo/
    Det är en gåta ändå, att förstå hans "självmod"
    Namnet var David, och han var en galning/
    på att kicka rim och flyta, vem hade nån aning/
    att bara dra kvickt, och lämna oss/
    nu är vårt enda hopp, att han bara skämtar och/
    Kommer tillbaks, som en mustach, med en mick och en stor penna/
    ta mig på mitt j**** ord snälla, du var min insperationskälla/
    visst kan en tår fällas, flera gånger om dan/
    för att du hoppade av, Mobbade Barn/
    För nånting står klart, och det kan låta sjukt men eh/
    Utan dig, har jag funderat på att skjuta mig/
    Så med risk för att låta en smula gay, jag älskar dig din stackare/
    Hälsningar från Trixan till Världens bästa rappare!

    SvaraRadera
  4. Vi bodde bland annat några år i Marieholm, liten plats nära Hillerstorp och Gnosjö. Och detta innan vi flyttade till Åmål.

    ha det

    SvaraRadera