måndag 12 april 2010

Datorlösning

Det är inte helt utan ett visst samveteskänn som jag skriver detta. Däremot är det utan dröjsmål.

Idag behöver jag inte vänta 25 minuter på att komma in på internet och 15 minuter på att skriva ett sådant här inlägg. Igår införskaffade vi oss en Macintosh. Så snygg, så smidig (hittills), så dyr. Just det sista hör till samvetet. Att lägga mycket pengar på något är inte jättelätt för mig, speciellt inte sådant som ändå måste betraktas som lyx - och det är väl ändå Macintosh? Mot det talar ändå att man förhoppningsvis kommer att slippa krångel med Windows (vår andra dator var bara 1,5 år när den började be om pension) och därmed kanske det blir en slags ekonomi totalt sett. En dyr investering som lönar sig i längden. Så försvarar jag mig lite. 

Hursomhelst rullar datorn på bra och detta är mycket skönt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar