fredag 12 februari 2010

Karneval!

Imorgon åker vi bort över karnevalen. Den börjar på måndag och går till onsdag förmiddag. Ledigt i hela landet. För en del är karnevalen samba och fest såklart, men en hel del, som vi, passar på och åker bort och bara är lediga. Ska bli skönt. Får dansa samba med hunden Corinthiano kanske? Han som bor ute på landet i mina svärföräldrars hus alltså.

Eller bara dricka jos. (ja, så kan det också stavas har jag läst...känns svenskare än juice) Vi har köpt en hel del frukt och grönsaker och tänkt oss på en slags reningskur med drycker mot högt kolesterol, hudproblem, håret och trötthet (finns även en för god sömn - passionsfrukt, äpple och päron). Hehe. Om inte annat är det grymt gött med fräsch juice. Jos.

Fast det finns nog ingen av dem som lär en dansa samba. Återstår dock att se.

1 kommentar:

  1. Tjena David!
    Jag har länge lyssnat på dig, och MBMA, vet att du har lagt av med musiken, men ser dig ändå som en förebild, även om jag är ateist.
    Skulle vara kul om man fick växla några ord med dig nästa gång du kommer till sverige/karlstad då jag bor här. /Ace
    ace2nrecordings@gmail.com

    SvaraRadera