lördag 10 oktober 2009

Att skynda till en besvikelse

Ja. Så är det ibland att hålla på Sverige i fotboll. Visst har det funnits segrar, triumfer rentav. Men inget VM-guld än. Och kanske aldrig. Usch. Svårt att tänka på.

När lektionen slutade 15 minuter tidigare idag på seminariet såg jag chansen att hinna se nästan hela andra halvlek.

Vad gör jag på vägen hem? Tar en genväg. Som blir en senväg så klart. Hur som helst kommer jag hem rätt så tidigt ändå. Slår på datorn (den gick inte på TV här, matchen mellan Sverige och Danmark alltså) och börjar febrilt leta efter en laglig sajt som visar matchen. Fotbollskanalen.se svek mig. Något ställe tog betalt. Det blev till sist www.sr.se. Gammal hederlig radiosport.

1-0 till Danmark.

Det är en ständig besvikelse att hålla på Sverige i fotboll.

Jag undrar om inte Sverige skulle behöva missa ett VM för att vakna till lite? Vi har nästan blivit bortskämda med att komma till VM och EM. Det behövs en generationsändring. Nåja. Det viktigaste är att de kommer till VM 2014 här i Brasilien. heheh

Sista kurvan hem gör jag en liten rackaromkörning och får lite dåligt samvete. Varför skynda sig så?

Det var det. Nu ska jag gå. Åker till svärföräldrarna.
Ska kolla på lite fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar