torsdag 25 mars 2010

Kungen och drottningen

Idag är Kungen och Drottningen på besök här i São Paulo. De ska delta i en gudstjänst i Skandinaviska Kyrkan och vi ska dit. Ska bli intressant. Drottning Silvia är som halvbrasilianska mycket populär i landet.

Man föreställer sig en massa scenarium när man tänker på sådana mer formella tillställningar. Typ att man råkar svälja tuggummit just innan man ska hälsa på kungaparet och hostar sig fram till dem, ramlar omkull eller något annat pinsamt. En av mina drömmar som liten var ett kungen skulle komma hem till vår familj och se hur vi hade det, liksom för att visa att inte alla familjer i Sverige kanske inte har en miljon på sparkontot (okej, överdrift, men jag hörde en person en gång som sa att "alla svenskar har 10000 kronor sparade" - något jag personligen betvivlar). Nu får jag träffa honom. Nåja. Kanske går det inte att prata så mycket om svenska familjers ekonomiska förhållanden, man enligt vad jag hört ska alla svenskar som kommer få hälsa på honom (och drottningen). Ett "ers majestät" hoppas jag att jag får ur mig.

Det var en gång en dator. På lagning, utan att de hittat felet. Skriver därför från "jobbet".

2 kommentarer:

  1. Åhh. Jag kommer ihåg att vi pratade om det där med kungen och statsministern. "Om de ändå kunde komma hit..." Men vi hade ju någon större och mäktigare närvarande istället - tack och lov! Kram! /Mickan

    SvaraRadera
  2. Hehe! Kom du också ihåg det! Hehe. Koolt! Trodde det mest var i mitt eget huvud.

    Ja. Han är större! (och bryr sig ju personligen också)

    SvaraRadera