måndag 29 mars 2010

Ers majestät!

Jo. Det var ju kungen och drottningen.

Det slapp liksom inte ut "Ers majestät". När det var vår tur att hälsa på kungaparet presenterade jag mig bara och sade "En ära". Det blev liksom helt improviserat. Hoppas det funkade bra.

Och med tanke på det där med att kungen skulle besöka oss hemma. När vi var på evenemanget i torsdags och stod och pratade med några personer kom en kvinna fram till oss (hon hjälper till med en av grupperna jag undervisar) och sade att hon letade efter folk som kunde prata med kungaparet. Hoppsan. Eftersom det var mycket folk som vill prata med drottningen blev vi istället presenterade för hans majestät själv. Lustigt och häftigt på samma gång. Någon berättade att jag undervisar svenska för brasilianare vilket han tycktes lite imponerad över. Det blev ett litet småsnack med själva statschefen om svenskundervisningen.

Tyvärr fanns det inte tid att berätta att jag gärna hade bjudit hem honom till oss under uppväxten men det var en känsla av att nästan ha varit med om något liknande av det man fantiserat om.


Och några rader från Delirious som kanske kan nämnas i sammanhanget till sist:

"King or Cripple, they were the same to You,
You took a broken man, and You treat him like a King"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar