måndag 5 juli 2010

Argentinarna

Det var bara vid ett tillfälle som jublet blev i närheten så högt som när Brasilien gjorde mål. Min svärfar applåderade stort och min svärmor sjöng. Argentina släppte in mål. Rivaliteten är rejäl. Det skrevs i tidningen att det firades stort på Buenos Aires gator när Brasilien åkte ut. Nu fick de tillbaka alltså.

TV gjorde ett snyggt ihopklipp i direktsändningen där bilderna växlade mellan en alltmer förtvivlad Maradonas ansiktsuttryck och målen som trillade in. Allt till tango-musik.

Själv håller jag förvisso på Brasilien, men rötterna är inte tillräckligt djupa för att jag också skulle helt kunna känna med i rivaliteten mot grannlandet. Jag höll nog mest mot Tyskland.

Nu får man hoppas att Spanien vinner VM för första gången, eller Holland. Uruguay har ju redan två titlar så de klarar sig tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar