fredag 18 december 2009

The cold swedish winter is just outside

Aldrig har den varit så sant som nu, texten som stod på en killes t-shirt på en restaurang jag lunchade på. The cold swedish winter is just outside. Jag tyckte den var lite lustig så klart. Just den svenska vintern! Dessutom en stekhet dag.

Ikväll åker vi till det fjällhöga nord för första gången på 3 1/2 år. Okej. Egentligen inte så jättemycket. Många har lämnat Sverige för att aldrig mer komma tillbaka. Ändå är det ganska lång tid när man (ännu) inte känner att man vill räkna sig bland en av dessa som migrerade för evigt. (Men strax ska man migrera ändå. Fast mycket längre!)

Ska bli spännande att se Sverige igen. Hur är det? Mycket annorlunda? Hur är folk? Hur är man själv?

4 kommentarer:

  1. "Hur är folk?" Folk i Sverige vill väldigt väldigt väldigt gärna se/höra en Seron-comeback! MBMA-stuk eller med kristet budskap, spelar ingen roll (men helst MBMA men det har vi
    redan slutat hoppas på) Men snälla gör comeback på micken! Du var/är Sveriges bästa rappare! Du ska bara veta hur mycket snack det har varit om dig på forum på internet, alla saknar dig! Jag är inte troende och går aldrig ner på knäna och ber, förutom om en sak, och det är just att du ska komma tillbaka! Det går inte en enda dag utan att jag lyssnar på Retarderat Eleverade eller MBMA. Du finns på datorn, ipoden, mobilen, cd-skivan, överallt! Du är bäst, glöm aldrig det! Längtar såå mycket efter dina lååånga rim och punchlines!!! Ingen kommer någonsin att komma upp till din nivå! Ha det bäst, god fortsättning och lycka till med allt! / Ett sviken och trogen avgudare!

    SvaraRadera
  2. Förresten förlåt om det var respektlöst av mig att "påminna" dig om detta. Du ska veta att jag talar för tusentals andra! Ett önskemål från mig är att det skulle vara kul om du ibland skrev dina kommade blogginlägg i rimform. Säg till om jag är jobbig. P&L

    SvaraRadera
  3. Yo David! Det skulle va fett med en comeback av dig. Kicka nå kristet, svenska scenen har glömt bort vad hiphop egentligen handlade om. Jag vet att det kanske aldrig bli så men det är många som sitter och väntar på Serons återkomst. Jag kommer aldrig sluta vänta, du var/är det bästa som hänt svensk hiphop, glöm aldrig det!

    Kärlek/ en kristen till en annan kristen

    SvaraRadera
  4. Det är lugnt. Jag tog inte illa upp. Ha det.

    SvaraRadera