tisdag 12 oktober 2010

Några händelser

Man skulle nog kunna dela in veckan som varit i några händelser. Det är mycket svårt för mig att köra någon slags vardagsblogg med en massa roliga inlägg om allt som försiggår under dagar och timmar. Det gör andra bättre! Men vill ända berätta om det viktigaste på den korta hemresan till Sverige med anledning av min brors bröllop.

1. Hänga med Junis. Helt grymt. Min fina syster och hennes man fick barn för 3 veckor sedan. Och doften hos en bebis! Borde kapslas in. Härlig helg. Också härlig älg. Stek. 

2. Hänga med alla syskonen i en vecka: rutschkanetävling med brorsorna (Förste vite mannen under 10 sekunder! Avslutade med fantastiska 9:88! Dock omsprungen flera gånger av 9-åriga tjejer på 5:an i hopptornet. Usch, vad högt!), lunch 3 gånger på Ikea, nattsnack med Fredrik som skulle gifta sig på lördagen. För att bara nämna något. 

3. Gå på brorsans bröllop. Fantastisk ceremoni. Fantastisk bror. (Och fantastisk Gud som inte lämnar människor i deras livskamp utan ger dem nytt hopp. Bland gäster och medverkande i bröllopet fanns personer som troligtvis inte skulle varit där, och inte i det "stadiet", om det inte vore för att Guds kärlek kommit till dem. Liten, men kanske inte helt obetydlig parentes.)

4. Och sist. Träffa Jonas. Lyssna på feta vinylskivor. Snacka om livet. Ställa klockan 1 timme försent och ändå hinna med flyget. 

Otroligt. Ovärderligt. 


3 kommentarer:

  1. Hade jag vetat att du va i Svergie hade jag fan nästan åkt upp till (Karlstad?) för o prata lite med dig, om jag hade fått. :P

    "Lyssna på feta vinylskivor" inte möjligtvis Vulgära Vovvar? ;) / Kim

    SvaraRadera
  2. Å vad kul att du va "hemma" David. Erik ser fram emot nästa boogle-omgång, jag vill skratta åt Kent-texter med dig och Junis skickar en låda doft i detta meddelande (tror hon doftar ovanligt gott just idag :-)) Krams! /Mickan

    SvaraRadera
  3. Kim,

    Jag är inte så säker på att du skulle tyckt det gav särskilt mycket att träffa mig. Faktiskt. Jag vill inte låtsas vara ödmjuk, men jag är ju rätt "vanlig". Men att prata går ju så klart alltid...

    Vulgära vovvar? Nja. Snarare en del grejer vi brukade lyssna på. Amerikanskt. Stor nostalgi dock!


    Mickan! Ja. Det var mycket kul. Mycket kul! Tar emot lådan doft.

    St. Petersburg i svart neon!

    SvaraRadera