fredag 18 september 2009

Varför?

Efter en lång övertalningsperiod på två dagar släpper jag nu på orden på denna blogg. Min bror skickade ett mail i onsdags eller så och tyckte att jag skulle börja skriva en. Jag protesterade spontant, men kom sedan på att det faktiskt skulle vara ganska kul att få skriva ner några rader så där då och då. Så då gör jag det då.

Brasilien, Sverige och Himlen?

Ja, det är det jag tänkt skriva om. Brasilien, för att jag bor här, Sverige, för att jag bodde där och Himlen för att jag en gång ska bo där. Fyndigt va? Om inte annat är det ju rätt häftigt att kunna ha tre "medborgarskap". Jag är svensk. Och bor i Brasilien. Men har fått ett himmelskt pass. Det är lite koolt ärligt talat. Tycker du inte?

Nåja. Jag tänkte skriva den här bloggen för några olika personer. Mig själv kanske främst(?). I andra hand familj som bor i Sverige, så de kan följa lite vad jag sysslar med och tänker på. I tredje hand vänner och bekanta som kan tänkas vara halvt intresserade. I fjärde hand någon enstaka människa i allmänhet som kan tänkas vara intresserad, dels av mina små anekdoter från Brasilien, dels av den tro som har blivit min och som, kanske, ännu inte är deras, nämligen tron på....ja, just det. Han ja.

Hej. Hopp.

4 kommentarer:

  1. roligt! jag ska följa den som en stalker..

    SvaraRadera
  2. Underbart! Skönt med text ifrån dig, lite bilder kanske?

    SvaraRadera
  3. Tjohooo brorsan - en utmärkt idé med en blogg. Vi kommer att följa slaviskt. Eller i alla fall ofta. /Sis Mickan

    SvaraRadera
  4. Hej David!
    Vi är självskriva läsare och bildtittare, jättebra idé. Hoppas ni har det bra. Hälsa Vi.
    /Charlotte & Josef

    SvaraRadera